Портфолиом ћу те, порфолиом ћеш ме

ПОРТФОЛИО НАСТАВНИКА

Креирање професионалног портфолија је један од најважнијих корака за праћење развоја професионалних способности наставника, али не само њега већ свих учесника у васпитно-образовном процесу.

portfolio

Зашто портфолио?
Ако досада нисмо размишљали о портфолију као начину евалуације, оцењивања и праћења рада у настави и сопственом професионалном развоју, време је да почнемо. Разлога за то имамо бар неколико. Један од разлога може бити и то што је у члановима 10 и 11 Правилника о оцењивању ученика у основној школи
наведено је да је за ученике од 1. до 3. разреда или, за ученике са сметњама у развоју, током целог школовања, учитељ дужан да формира портфолио као фасциклу (папирну) или фолдер (дигитални) у који смешта ученичке
радове по разредима и предметима ради праћења рада и напредовања ученика.  (Преузето из-Дигитална бележница (One note) у функцији портфолиjа)

 

Шта је портфолио наставника?writing-portfolio
«Портфолио је, по одређеном критеријуму, брижљиво организована и развијена збирка разноврсних материјала која даје слику о томе
шта наставник, васпитач или стручни сарадник зна и може да уради, одсликава његова постигнућа, професионално искуство, ставове и
размишљања.» (Биљана Лајовић, ЗУОВ)

 

 

Портфолио се састоји:

Радна биографија (име, телефон,образовање, знање језика…)teacherfile
ЛЛПР (лични план професионалног развоја) – дефинисање активности које ће наставник остварити у наступајућем периоду у циљу личног развоја;
Извештај – показује које активности је наставник реализовао и на који начин је применио новостечена знања;
Лична професионална орјентација (филозофија) – како подучавам, који је доминантан стил рада, најчешћи облици рада, зашто радим баш на тај начин, које циљеве постављам, које методе најчешће користим, како се то што радим одражава на децу, рефлексија на сопствене компетенције (Важно је напоменути да се професионална орјентација непрестано развија и мења);
Самопроцена ефекара рада коју врши сам наставник;
Спољна процена ефеката рада коју врше директор, стручне службе, надзорници…;
Прилози – збирка најбољих радова наставника (када бира радове за портфолио наставнику морају бити јасни разлози због којих неки рад укључује у свој портфолио), радова који доказује да је у настави применио оно што је научио на семинару;

Дакле, у портфолио наставник уноси постигнуте резултате у различитим активностима: образовним, креативним, истраживачким…

Преузето са сајта: Учитељица Љиља-Хајде да се играмо-портофилио наставника

На овом сајту можете прочитати који типови портфолиа постоје, са наведеним примерима и линковима ка истима, а можете и преузети и образац за портфолио.

 

Функције портфолија
Портфолио има две функције: функцију презентације и педагошку функцију. Попут уметничког портфолија и образовни има функцију да посведочи и документује компетенције из одређене области, тј. предмета.  Педагошка функција портфолија обезбеђена је развијањем способности саморефлексије и самовредновања, те преузимању одговорности за сопствено напредовање. (Преузето из-Дигитална бележница (One note) у функцији портфолиjа)

 

Пример сјајног електронског портфолиа: Портфолио једног Методичара

 

Мој портфолио-класични образац

 

“Системски намети постоје тек да би постојали и да би се њима просветни радници замајавали. Нису уведени због унапрађивања наставе и учења, нити да би давала конкретне ефекте“ кажу из УСПРС. Шта још  о портфолију каже Унија синдиката просветних радника Србије-Намет звани портфолио

Помоћ око израде портофлија и плана стручног усавршавања пружа вам Зелена улионица: Портофолио и стручно усавршавање наставника

 

6a00e54fa01903883301538f97ba84970bИдеја портофила, као начина рекламирања себе, свог рада, постигнућа, заиста звучи добро, уколик0 се примењује плнаски, системски и са одређеним циљем. Заиста, они који имају “шта да покажу“ и “чиме да се похвале“ на овај начин то могу врло једноставно да ураде. Али се оставља питање-да ли ће то икоме бити битно? Да ли ће бити ефекта или не, да ли ће портфолио бити функционалан и практично применљив, то нам тек предстоји да видимо. У међувремену, можда Министарство дође до неких нових ИН идеја и реформи, па ћемо “заборавити“ на портофлио услед нових обавеза и одговорности, које се све више гомилају. До тада можемо да се шалимо  на свој рачун: “Портфолиом ћу те, портфолиом ћеш ме“

 

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s